>un helvası

>Malzemeler:
250 gr margarin
2.5 su bardağı unŞerbet için:
3 su bardağı su
2 su bardağı tozşekerSüsleme için:
50 gr soyulmuş antepfıstığı
1 çorba kaşığı çekilmiş antepfıstığı
Margarini bir tencerede veya geniş bir tavada eritip kızdırın.Unu azar azar ilave edip tahta kaşıkla sürekli karıştırarak kavurun. Su ve tozşekeri bir tencerede kaynatıp şerbeti hazırlayın. Unun rengi pembeleştikten sonra bir yandan kavurmaya devam ederken diğer yandan sıcak şerbeti azar azar ilave edin. İyice çekinceye kadar sürekli karıştırıp ateşten alın. Üzerini kâğıt havlu ile örtüp tencerenin kapağını kapatın ve demlenmeye bırakın.Un helvasını İyice karıştırıp top kaşıkla alarak servis tabaklarına dizin. Her birinin üzerine birer antepfıstığı yerleştirin. Çekilmiş fıstıkla süsleyip servis yapın.
kaynak: http://www.lezzet.com.tr/mutfak_okulu/01409/

This entry was posted in helva. Bookmark the permalink.

2 Responses to >un helvası

  1. sarıseker says:

    >Bir merhaba demek için uğradım…sevgilerimi bıraktım canım arkadaşım.

  2. >SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;21.08.2009–05.09.2009 Tarihleri arasında “İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3 “OLACAKTIR http://birdemliksohbet.blogspot.com Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HER TÜRLÜ TARİF YOLLAYABİLİRSİNİZ İSTER SALATA İSTER YEMEK İSTER GUZEL BİR SOFRANIZI BİZİMLE PAYLŞAŞMAK İSTERSENİZ MUTLULUK DUYACAĞIM . TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE……SEVİLZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİN ÇOK BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM..

Leave a Reply

